Turkish Airlines-მა გამოაქვეყნა სტრატეგიული ათწლიანი განვითარების გეგმა, რომელიც თანამედროვე ავიაციის ერთ-ერთ ყველაზე ამბიციურ პროექტად მიიჩნევა. დოკუმენტის მიხედვით, ავიაკომპანია 2033 წლისთვის გეგმავს 800-ზე მეტი საჰაერო ხომალდის ოპერირებას, რაც მას მსოფლიოს უდიდეს გადამზიდავებს შორის მყარად დააყენებს. ამასთან, კომპანიის მიზანია წელიწადში 170 მილიონზე მეტი მგზავრის მომსახურება, რაც თითქმის ორჯერ სცდება დღევანდელ მოცულობას.

ეს გეგმა Turkish Airlines-ის მხრიდან არა მხოლოდ ექსპანსიას, არამედ გლობალური კავშირის გაღრმავებას გულისხმობს — მეტ მიმართულებას, უფრო მოქნილ გრაფიკს, საწვავის ეფექტურობასა და გაუმჯობესებულ მგზავრობის გამოცდილებას.

სტრატეგიული შეკვეთები – თურქული ბაზრისთვის

ფლოტის გაფართოების ფარგლებში Turkish Airlines-მა უკვე დადასტურა 355 Airbus-ის თვითმფრინავის შესყიდვა. ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე მსხვილი შეკვეთა Airbus-ის ისტორიაში. სავარაუდოდ, აქ შედის A321neo და A350 ოჯახი, რომელთა მაღალი საწვავის ეფექტურობა და გაფართოებული მანძილის შესაძლებლობები განსაკუთრებით მოთხოვნადია გრძელ და საშუალო მანძილზე.

გარდა ამისა, ავიაკომპანია გეგმავს 75 Boeing 787 Dreamliner-ის მიღებას. Dreamliner-ი ცნობილია მისი ეკონომიურობით, დაბალი ხმაურითა და მგზავრობის კომფორტით. ამ შეკვეთას უკვე თან ახლავს GE Aerospace-ის მიერ ძრავების მიწოდების ოფიციალური დადასტურება, რაც პროექტს სტაბილურ საფუძველზე აყენებს.

პირობითი შეკვეთა Boeing 737 MAX-ზე 

განსაკუთრებულ ყურადღებას იპყრობს Turkish Airlines-ის შესაძლო შეთანხმება 150-მდე Boeing 737 MAX თვითმფრინავზე. ეს შეკვეთა ამ ეტაპზე პირობითია, ვინაიდან კომპანიისა და CFM International-ის (რომელიც Boeing MAX-ის ძრავებს აწარმოებს) მოლაპარაკებები ჯერ არ არის დასრულებული.

ავიაკომპანიის საბჭოს თავმჯდომარემ, აჰმედ ბოლატმა, ღიად განაცხადა, რომ თუ CFM-თან პირობები Turkish Airlines-ისთვის ოპტიმალურ შედეგს ვერ უზრუნველყოფს, კომპანია მზად არის ვიწროფუზელაჟიანი ფლოტის მნიშვნელოვანი ნაწილი Airbus-ზე გადაიტანოს. Airbus-ის შემთხვევაში, THY-ს აქვს შესაძლებლობა აირჩიოს უფრო მრავალფეროვანი ძრავების კონფიგურაციები, რაც ტექნიკური და საოპერაციო მოქნილობის თვალსაზრისით დიდ უპირატესობას იძლევა.

ფრენები თბილისი დან

დანიშნულების ადგილიგამგზავრებადაბრუნებაავიაკომპანიაბილეთების პოვნა
სტამბოლი4 დეკემბერი 20259 დეკემბერი 2025BBN Airlinesავიაბილეთები 270 - დან
ბაქო5 დეკემბერი 20257 დეკემბერი 2025AJetავიაბილეთები 524 - დან
მოსკოვი27 დეკემბერი 202515 იანვარი 2026Red Wingsავიაბილეთები 333 - დან
პარიზი15 იანვარი 20262 თებერვალი 2026Pegasus Airlinesავიაბილეთები 482 - დან
მილანი1 თებერვალი 20268 თებერვალი 2026EasyJetავიაბილეთები 318 - დან
ტაშკენტი24 ნოემბერი 202528 ნოემბერი 2025Centrum Airავიაბილეთები 731 - დან
გუანჟოუ23 ნოემბერი 202530 ნოემბერი 2025Air Chinaავიაბილეთები 1 397 - დან
ანტალია22 ნოემბერი 202524 ნოემბერი 2025Pegasus Airlinesავიაბილეთები 321 - დან
რომი13 იანვარი 202619 იანვარი 2026Sky Expressავიაბილეთები 551 - დან
ათენი30 იანვარი 202631 იანვარი 2026Pegasus Airlinesავიაბილეთები 400 - დან
ამსტერდამი2 თებერვალი 20264 თებერვალი 2026Pegasus Airlinesავიაბილეთები 615 - დან
მინსკი23 დეკემბერი 202526 დეკემბერი 2025Red Wingsავიაბილეთები 609 - დან
სანკტ პეტერბურგი23 ნოემბერი 202530 ნოემბერი 2025Azimuthავიაბილეთები 988 - დან
დუბაი27 ნოემბერი 20254 დეკემბერი 2025Pegasus Airlinesავიაბილეთები 822 - დან
ბერლინი18 იანვარი 202625 იანვარი 2026Sky Expressავიაბილეთები 578 - დან
პრაღა9 დეკემბერი 202518 დეკემბერი 2025Pegasus Airlinesავიაბილეთები 813 - დან
კიშინიოვი28 ნოემბერი 202528 ნოემბერი 2025FlyOneავიაბილეთები 378 - დან
მიუნხენი26 დეკემბერი 202512 იანვარი 2026Pegasus Airlinesავიაბილეთები 657 - დან
ნიუ-იორკი18 დეკემბერი 202515 იანვარი 2026LOT Polish Airlinesავიაბილეთები 1 855 - დან
სოჭი21 ნოემბერი 202526 ნოემბერი 2025Red Wingsავიაბილეთები 311 - დან
ბარსელონა17 იანვარი 20261 თებერვალი 2026EasyJetავიაბილეთები 524 - დან
ვენა18 დეკემბერი 202511 იანვარი 2026Pegasus Airlinesავიაბილეთები 474 - დან
ერევანი7 დეკემბერი 202512 დეკემბერი 2025FlyOneავიაბილეთები 271 - დან
ბანგკოკი15 იანვარი 202625 იანვარი 2026IndiGoავიაბილეთები 1 492 - დან
კრასნოდარი22 ნოემბერი 202524 ნოემბერი 2025Azimuthავიაბილეთები 447 - დან
შანხაი26 დეკემბერი 20254 იანვარი 2026Air Chinaავიაბილეთები 1 330 - დან
ვარშავა23 ნოემბერი 20256 დეკემბერი 2025LOT Polish Airlinesავიაბილეთები 562 - დან
ჟენევა14 იანვარი 202621 იანვარი 2026EasyJetავიაბილეთები 319 - დან
შარმ-ელ-შეიხი26 დეკემბერი 202510 იანვარი 2026Pegasus Airlinesავიაბილეთები 783 - დან
ლონდონი6 დეკემბერი 20257 დეკემბერი 2025EasyJetავიაბილეთები 331 - დან

ეს მოლაპარაკებები aviation ინდუსტრიისთვის სიგნალია — დიდ შეკვეთებს მხოლოდ ფინანსური მხარე არ განსაზღვრავს, არანაკლებ მნიშვნელოვანია ტექნიკური მხარდაჭერა, მიწოდების სანდოობა და გრძელვადიანი ექსპლუატაციის ხარჯები.

ალტერნატიული სცენარი, თუ შეთანხმება ვერ შედგა

ბოლატის თქმით, Airbus-თან დიალოგი Turkish Airlines-ს აძლევს გარკვეულ სტრატეგიულ ბერკეტს. თუ Boeing-ის MAX ოჯახზე შეთანხმება ჩაიშლება, Airbus მზად არის THY-სთვის უზრუნველყოს A320neo ოჯახის გაფართოებული პაკეტი, რაც გვაძლევს უხლებელ წარმოდგენას, რომ ენერგოეფექტური ვიწროფუზელაჟიანი ბაზარი კიდევ უფრო მეტად გადაინაცვლებს Airbus-ის მხარეს.

ამიტომ, მომდევნო თვეებში მიღებული გადაწყვეტილება არა მხოლოდ Turkish Airlines-ის ფლოტის სამომავლო პროფილს განსაზღვრავს, არამედ გავლენას მოახდენს მსოფლიოს უმსხვილესი მწარმოებლების საწარმოო გრაფიკებზე.

Turkish Airlines-ის მიდგომა ეფუძნება:

  • მრავალწლიან ფინანსურ პროგნოზს,
  • საწვავის ფასების რისკების მართვას,
  • Istanbul Airport-ის გაფართოებულ შესაძლებლობებს,
  • და გლობალური ავიაციის კონკურენტულ ლანდშაფტს.

მოლოდინია, რომ Boeing 737 MAX-ის შეკვეთაზე საბოლოო გადაწყვეტილება უახლოეს თვეებში გახდება ცნობილი. ეს გადაწყვეტილება მნიშვნელოვნად განსაზღვრავს ავიაკომპანიის სტრატეგიას მომდევნო ათწლეულის განმავლობაში.

Avia.ge – 8 წელი თქვენს სამსახურში! საიმედო პარტნიორი მოგზაურობაში. დაგვირეკე: 551 907 907

kompensacia frenebze
kompensacia frenebze
წინა სტატიაშიCondor Airlines საქართველოს უბრუნდება
შემდეგი სტატიათბილისი ფრანკფურტი: ყოველდღიური პირდაპირი ფრენები 2026 წლიდან ინიშნება
0 0 votes
შეაფასე სტატია
0 კომენტარები
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments