ბათუმის მერიამ ოფიციალურ ვებგვერდზე განათავსა დოკუმენტი, საიდანაც ირკვევა, რომ „ბათუმის აეროპორტის“ გენერალური მენეჯერის მოადგილემ, მერთ კანდიელმა, გარემოს ეროვნული სააგენტოს უფროსს, ელენე ღუბიანურს, მიმართა წერილით. წერილი ეხება აეროპორტის ექსპლუატაციის პირობების ცვლილების პროექტს და, კონკრეტულად, გარემოზე ზემოქმედების ანგარიშის (დასკვნის) საჭიროებას.
კანდიელის განმარტებით, სკრინინგის 30-გვერდიანი ანგარიში და დამატებითი დანართები უკვე გაგზავნილია ეროვნულ სააგენტოში, თუმცა აღნიშნული მასალები მერიის პლატფორმაზე ამ დროისთვის საჯაროდ ხელმისაწვდომი არ არის. დოკუმენტში მითითებული თარიღიდან ჩანს, რომ წერილი სააგენტოში მანამდე, 2025 წლის 4 ნოემბერს გაიგზავნა.
ადრინდელი გადაწყვეტილება – პროექტს გარემოზე ზემოქმედების ზედამხედველობა არ სჭირდება
აღსანიშნავია, რომ რამდენიმე თვით ადრე, 2025 წლის 11 აგვისტოს, გარემოს ეროვნული სააგენტოს ხელმძღვანელის ბრძანებით უკვე დადგინდა, რომ აეროპორტის ექსპლუატაციის შეცვლის პროექტს გარემოსზემოქმედების ზედამხედველობის ანგარიშის მოთხოვნა არ ეხება.
ეს ნიშნავს, რომ სააგენტომ იმ დროისთვის ჩათვალა: დაგეგმილი სამუშაოები ისეთი მასშტაბის არ არის, რომ გარემოზე სერიოზული გავლენა გამოიწვიოს.
ბრძანებაში დეტალურად არის ჩამოთვლილი, თუ რა ტიპის ინფრასტრუქტურული განახლება იგეგმება:
- თვითმფრინავების სადგომი ბაქნის გაფართოება,
- მგზავრთა ტერმინალის დამატებითი სივრცეების მოწყობა,
- ავტომობილების საწვავით შეშვების სადგურის ლოკაციის შეცვლა.
ბაქნისა და ტერმინალის გაფართოების სურათი
საბუთების თანახმად, თვითმფრინავების სადგომი ბაქნის გაფართოება 8 200 მ²-ით არის დაგეგმილი ბაქნის დასავლეთ ნაწილზე. ახალი ფართობი განკუთვნილია „C“ კატეგორიის საჰაერო ხომალდების დამატებითი სადგომების მოსაწყობად, ასევე ვერტმფრენის სადგომის მისაღებად.
გაფართოების ზონის ნაწილი შედგება ძველი ასფალტის საფარისგან, ნაწილი კი ტექნიკური გრუნტისგან. სამუშაოების ფარგლებში იგეგმება მნიშვნელოვანი კომუნიკაციების სანიაღვრე სისტემის, საკანალიზაციო ქსელის, ელექტრომომარაგების და მიწისქვეშა კომუნიკაციების გადატანა და თავიდან დაპროექტება.
მგზავრთა მოქმედი ტერმინალის შენობას დაემატება სამი ახალი სივრცე:
- I ბლოკი (194.3 მ²) – პერსონალის საოფისე ფართი;
- II ბლოკი (126.4 მ²) – დამხმარე ინფრასტრუქტურა აეროპორტის ოპერირების გასაუმჯობესებლად;
- III ბლოკი (103.0 მ²) – დამატებითი სივრცე მგზავრთა ნაკადის უკეთ ორგანიზებისა და კომფორტისთვის.
რატომ მოხდა განმეორებითი მიმართვა?
მიუხედავად იმისა, რომ სააგენტოს გადაწყვეტილება უკვე არსებობდა, უცნობია, რატომ მიმართა აეროპორტის მენეჯერის მოადგილემ უწყებას კიდევ ერთხელ ოფიციალური დადასტურების მიღების მიზნით. ბათუმის მერიის ვებგვერდზე არც სკრინინგის ანგარიშია ატვირთული და არც დანარჩენი ტექნიკური დოკუმენტები, რის გამოც პროცესის დეტალები კვლავ ბუნდოვანია.
ახალი კვლევა აეროპორტის უსაფრთხოების ზონირების შესახებ
გაფართოების პარალელურად, სახელმწიფო კომპანია „საქაერონავიგაცია“ იწყებს ახალ, სტრატეგიულ კვლევას – მისი მიზანია ბათუმის აეროპორტის მიმდებარე ტერიტორიის უსაფრთხოების ზონების გადახედვა და ახალი სტანდარტების შემუშავება.
კვლევის ფარგლები მოიცავს:
- მორგებული უსაფრთხოების ზედაპირების (OLS) შემუშავებას,
- არსებული დაბრკოლებების ზონების მოდიფიცირებას,
- მაქსიმალური დასაშვები სიმაღლეების განსაზღვრას.
ეს ყველაფერი უზრუნველყოფს არა მხოლოდ აეროპორტის უსაფრთხო ოპერირებას, არამედ ქალაქის ურბანული განვითარების უფრო მოქნილ და პროგრესულ გეგმებს. ტენდერი კვლევის შესყიდვაზე უკვე გამოცხადებულია და პროცესი დაწყებულია.
Avia.ge – 8 წელი თქვენს სამსახურში! საიმედო პარტნიორი მოგზაურობაში. დაგვირეკე: 551 907 907









