ავიაბილეთები ყველაზე იაფად

ევროკავშირი კრძალავს ავიაკომპანიებისთვის ხელბარგზე დამატებითი გადასახადის დაწესებას

xelbargis gadasaxadis gauqmeba

ევროკავშირის საკანონმდებლო ორგანოებმა მხარი დაუჭირეს ახალ რეგულაციას, რომელიც ავიამგზავრებს გარანტირებულად აძლევს უფლებას, თვითმფრინავის სალონში უფასოდ ატარონ ერთი პირადი ნივთი და ერთი ხელბარგი, რომლის წონა არ უნდა აღემატებოდეს 7 კილოგრამს.

„დღეს მიღებული გადაწყვეტილება დიდი წინგადადგმული ნაბიჯია სამართლიანი და გამჭვირვალე მოგზაურობისკენ“, – განაცხადა ტრანსპორტისა და ტურიზმის კომიტეტის ვიცე-თავმჯდომარემ და ინიციატივის წამყვანმა ავტორმა, მატეო რიჩიმ. მისი თქმით, მკაფიო წესები ხელბარგის ტარებაზე თავიდან აგვარიდებს გაუმართლებელ დამატებით ხარჯებს და ქმნის ეფექტურ და სამართლიან სისტემას.

ახალი რეგულაცია წარმოადგენს ევროკავშირის მიერ წამოწყებული უფრო ფართო რეფორმის ნაწილს, რომელიც 2023 წელს დაიწყო და მიზნად ისახავს მგზავრთა უფლებების გაძლიერებას. ეს ცვლილება ავალდებულებს ავიაკომპანიებს, რომ ავიაბილეთის დაჯავშნისას თავიდანვე წარმოადგინონ მგზავრობის სრული ღირებულება და უზრუნველყონ მგზავრების სრული ინფორმირებულობა.

რა შეიცვლება მგზავრებისთვის და როდის შევა ძალაში?

ახალი წესების ამოქმედების შემდეგ, ევროკავშირის ქვეყნებში ფრენისას ყველა მგზავრს უფლება ექნება სალონში უფასოდ ატაროს ერთი მცირე ზომის ჩანთა (მაგ. ზურგჩანთა ან ხელჩანთა) და ერთ ცალი ხელბარგი, რომლის მაქსიმალური წონა 7 კილოგრამია, ხოლო ზომა არ უნდა აღემატებოდეს 100 სმ-ს. პირადი ჩანთის დასაშვები ზომა განისაზღვრება 40x30x15 სმ-ით.

ავიაკომპანიებს ეკრძალებათ ამ ნივთებისთვის დამატებითი საფასურის დაკისრება. ეს გადაწყვეტილება ემყარება ევროპის სასამართლოს წარსულ გადაწყვეტილებას, რომლის მიხედვითაც, თუ ბარგი აკმაყოფილებს უსაფრთხოების და გონივრული ზომის კრიტერიუმებს, ის არ უნდა დაექვემდებაროს ცალკე გადასახადს.

დაბალბიუჯეტიანი ავიახაზები – ზეწოლა და მომხმარებელთა პროტესტი

ბოლო დროს მომხმარებელთა უფლებების დამცველმა ორგანიზაციებმა მოითხოვეს გამკაცრებული მონიტორინგი იმ ავიაკომპანიებზე, რომლებიც ხელბარგზე „დამალულ“ გადასახადებს აწესებენ. ისინი აცხადებენ, რომ ხშირად „დიდად“ მიჩნეული ხელბარგი სინამდვილეში სრულიად შეესაბამება გონივრულ სტანდარტებს და ამგვარი საფასური უსამართლოა.

აისახება თუ არა ცვლილება ავიაბილეთების ფასებზე?

იაფი ფრენები თბილისი - დან

დანიშნულების ადგილიგამგზავრებადაბრუნებაბილეთების პოვნა
სტამბოლი27 ივლისი 20251 აგვისტო 2025ავიაბილეთები 270 -დან
ერევანი11 აგვისტო 202516 აგვისტო 2025ავიაბილეთები 276 -დან
ჟენევა28 დეკემბერი 20257 იანვარი 2026ავიაბილეთები 289 -დან
ანტალია10 ივლისი 202531 ივლისი 2025ავიაბილეთები 353 -დან
ბაქო6 დეკემბერი 202511 დეკემბერი 2025ავიაბილეთები 359 -დან
მილანი9 ნოემბერი 202530 ნოემბერი 2025ავიაბილეთები 392 -დან
იზმირი27 ივლისი 20254 აგვისტო 2025ავიაბილეთები 406 -დან
ანკარა3 დეკემბერი 20256 დეკემბერი 2025ავიაბილეთები 418 -დან
დალამანი4 აგვისტო 20254 აგვისტო 2025ავიაბილეთები 418 -დან
ბოდრუმი27 ივლისი 20254 აგვისტო 2025ავიაბილეთები 418 -დან

მიუხედავად იმისა, რომ მგზავრებისთვის ეს ცვლილება დადებითად ჟღერს, ინდუსტრიის წარმომადგენლები, განსაკუთრებით ორგანიზაცია A4E, შიშობენ, რომ ავიაკომპანიები ხელბარგზე დაკარგულ შემოსავალს ავიაბილეთების ფასებში ასახავენ. A4E მიიჩნევს, რომ მგზავრებს უნდა ჰქონდეთ არჩევანი – იხდიან მხოლოდ იმ სერვისისთვის, რომელსაც იყენებენ, და არა იძულებით ფასში შერაცხული მომსახურებისთვის.

დაუცველი მგზავრებისთვის დამატებითი გარანტიები

რეფორმის ნაწილია მგზავრების დაცვის გაძლიერებაც. კანონმდებლები ითხოვენ:

კომპენსაციის წესების გამარტივება

2023 წლის ახალი რეგულაციები მიზნად ისახავს აგრეთვე გააუმჯობესოს პროცესი გაუქმებული ფრენის კომპენსაცია, დაგვიანების ან ჩასხდომაზე უარის თქმის შემთხვევაში. ყურადღება გამახვილებულია შუამავლების როლზე, როგორიცაა ავიაბილეთები ონლაინ გაყიდვის პლატფორმები, რომლებსაც ხშირად აკლდებათ გამჭვირვალობა მომხმარებლის წინაშე.

Exit mobile version